Pages

Followers

30 December 2011

Aku Tak Faham Kenapa Perempuan Suka Pakai Macam Ni

Assalamualaikum
&
Salam Sejahtera

first sekali aku nak cakap yang entry ni bukanlah entry lucah. cuma inilah realitinya di dunia sebenar. aku menulis berdasarkan pandangan. so, jangan pernah labelkan blog aku blog 18sx pula ye? kehkehkeh

fesyen makin hari makin berkembang. dari hujung rambut sampai hujung kaki mesti dilengkapi dengan fesyen terkini. tapi apa yang aku sedih nak cakap sekarang ni adalah fesyen yang makin lama makin merapu. yes, maksud aku disini adalah pemakaian perempuan yang kadang2 aku rasa mengaibkan diri merekasendiri.

fesyen pakai tudung baju lengan pendek
eh, kejap. fesyen ke ni? bagi aku tidak. tapi pemakaian macam ni la yang jadi ikutan. aku tak tahu kenapa. pakai tudung ataupun shawl ala2 my Hana Tajima then pakai baju lengan pendek. aku rasa tak salah kalau pakai baju lengan pendek tapi kena laa tutup dengan inner. betul ke inner namanya? entahlaa, lantak laa.. aku bukan pekerja kamus dewan bahasa dan binasa pustaka yang kena ambil tahu semua tu.

perfect
fesyen legging
adakah bertudung sudah dikira tutup aurat?
style bogel.yes. macam orang tak pakai seluar. legging ni memang akan ikut sebijik bentuk kaki kita dari pinggang sampai ke bawah. shit kan? tapi kenapa perempuan suka pakai? adakah itu fesyen masa kini? yes. aku akui. tapi tak perlu laa sampai macam tu.

well, aku pernah terserempak dengan satu family yang anak2 perempuan dia ada 3 orang. semuanya dalam lingkungan sekolah rendah. dan semua pakai legging. so, nampak sangat mak bapak mereka sendiri yang galakkan anak berbogel dari kecik. oh lupa. FESYEN. 
kan aku dah cakap
fesyen pakai beg silang/cross-strap bag

beg silang. silang di mana? silang di dada. di mana adik2? DADA. yes, pandai pun. ini pun salah satu fesyen yang pelik tapi sangat digemari remaja masa kini. kadang2 baju yang dipakai dah betul. let say, korang pakai apa2 baju yang tidak menampakkan bentuk dada korang macam baju kurung. yes, sweet & innocent. tapi, korang padankan dengan beg silang kata dada ni. macam mana? gangguan seksual terhadap lelaki tahu tak?

"menjaja ke cik kiah?"
maaf gambar tidak censor. alaa.realitinya hari2 korang jumpa awek dress up macam tu kan? korang bayangkan pakai baju kurung then kenakan dengan beg ni. agak2 tersembul tak apa yang patut? oh yes. sorry, mulut saya memang celupar. tapi awak dah menambah dosa saya juga okay. sama juga awek2 yang baru nak up pergi keluar bawak DSLR Conanonano yang korang pinjam kat jiran sebelah tu. bawa beg DSLR or DSLR tu sahaja suka sangat silangkan kat dada. entah apa nak ditayang.

fesyen baju bercorak/bertulisan di dada.

yes. aku tak faham betul laa. punya laa banyak tempat kat kain baju tu untuk design macam2. tapi kat bahagian dada juga laa yang dijadikan tempat design macam2. macam gambar kat bawah ni.

cuba baca tulisan tu.
aku suruh baca bukan apa. cuba kalau korang jumpa awek pakai baju yang ada tulisan kat dada. then, secara automatiknya mata diransang untuk membaca dan otak cuba memahami perkataan2 yang ada. kalau kira2, maybe masa diambil untuk baca tu dalam 2-5 saat. so, awek yang pakai baju tu mesti usha semacam dan . . .
"gatal sial mamat ni. usha aku punya"
dah kena mark 'gatal' pula. padahal bukan salah orang yang baca sambil lalu lalang tu. yang pergi pakai baju menarik perhatian orang untuk pandang ke arah dada tu kenapa? fikirkan.

-off topic-

sebenarnya banyak lagi kesalahan pemakaian yang mungkin korang tak perasan tapi bagi aku contoh2 yang aku bagi kat atas ni adalah contoh pemakaian yang makin hari perempuan makin tidak ambil kisah dan sampai satu tahap tu ak rasa mereka tak rasa apa2 bila pakai macam tu. yes, dunia fesyen biasala kan.

sedangkan budak kecil pun sibuk berfesyen
Share This Post | Irfan Roslee

7 comments:

  1. comel tang budak tuh jer . :) tp btol ap awk ckp... ksian llki ..

    ReplyDelete
  2. good point irfan oii.
    budak tu cute r. ank sape kau cilop

    ReplyDelete
  3. korg nk dpt pahala tmbhn x? Klu nak..pe kta korg(refer 2 guys)belikn awek korg baju yg labuh2 lengan pnjg,longgar2....tp stil berfesyen. Nt mst awek korg pki an,,xkn an r xnk pki pmberian org yg dicintai....heheheh -_-"

    ReplyDelete
  4. hmmm, sy pun terasa juga sebenarnya. :) moga kita semua berjaga2 lepas ni :) fashion victims.

    ReplyDelete
  5. budak tu macam muka rosmah time kecik..hahaha...

    ReplyDelete
  6. tudung skrg bukan pakai untuk tutup aurat,. ramai pakai sbb bende ni dh jd trend..

    ReplyDelete
  7. org jahil je nk ikut trend .....ingatlah wahai kaum hawa trend ni sbnrnya dtg dari barat mereka nk menjatuhkan Islam stlh kejatuhan khalifah uthmanniyyah mereka semakin berusaha nk menjatuhkan org islam ingatlah tanda2 kiamat byk dah muncul antaranya tsik galillei,israel menjadi kering skrg org israel busaha supaya tsk tersebut tk kering sbb mereka tau kiamat tu wujud sbb bila kiamat dah dekat InshaAllah palestin kembali mjadi hak milik org islam illuminati,freemason,NWO merupakan antara musuh2 islam so waspadalah

    ReplyDelete