Pages

Followers

15 July 2011

Apa Perempuan Pandang Pada Lelaki?

Assalamualaikum
&
Salam Sejahtera

apa khabar anda semua?
kalau sihat tu bagus la.
oh, aku tidak sihat. sangat benci.= ='
hari ni merupakan hari yang penat sangat.
maybe sebab tidur yang tak cukup dan buat kerja gila iaitu karaoke dengan kawan2 3+1 jam.
3 jam time tengah hari dan 1 jam time petang.
sumpah taknak buat kerja gila ni lagi.
dah la sakit tekak then melalak sampai dah takde suara dah aku.= ='

dan harini aku menggedik nak balik selayang.
padahal sabtu ni ada test MGT.
bukan apa. jimat sikit duit kalau duduk rumah, duit dah la kopak.
lagipun esok nak jumpa kawan kat selayang.so, kena la balik.
so, sebelum balik tadi tu, aku cari la idea untuk entry baru.
tanya sana sini, last2 dapat.
btw terima kasih kepada penyumbang idea.
dia taknak nama dia disebut.
mungkin segan kot.haha.
terima kasih, thank u, xie xie!

let's begin!

apa perempuan pandang pada lelaki?

awek2 sekarang banyak yang cantik2.
tak kurang juga yang comel2, gebu2, gedik2 dan macam2 lagi laa.
macam astro, macam2 ada.
so, bila market dah ada sikit tu *sikit je la*, so mula la rasa diri dah cukup bagus.
bila rasa diri tu dah cukup bagus, nak tunjuk sikit la kan market dia tu ada.
so, pemilihan suami or pasangan hidup even couple sekalipun mesti cerewet kan?
well, perempuan memang sinonim dengan perkataan cerewet tu.
kadang2, kami lelaki yang budiman ni tertanya tanya juga la kan, apa yang perempuan pandang pada lelaki?
so, lepas disoal siasat kepada beberapa perempuan, 'googling' dan berdasarkan pengalaman, aku dapat serba sedikit apakah jenis2 lelaki yang perempuan pilih.


1.handsome dan hot.
bosan tak habis2 aku sebut perkataan hot?
yes, aku pun bosan nak taip tapi itulah hakikatnya.
perempuan akan mudah tertarik dan cuba merapatkan diri yang mereka pandang sangat handsome dan hot.


handsome tu tak perlu lah aku terangkan macam mana.
tapi yang hot tu, perempuan akan melabel lelaki itu hot bila lelaki tu digilai perempuan lain dan sangat cool gaya dia.
then bila dia dapat mamat jenis macam ni, mesti mereka akan puas.
sebab market dia akan terus meningkat bila bersama dengan orang hot.
but girls, please la jangan jadi bodoh.
market senang naik mendadak, so jangan terkejut market senang turun mendadak
dah terang2 mamat tu hot dan kau cuba rapat.
perempuan takkan begitu ramai lekat pada lelaki yang handsome dan hot (yang korang kata tu, aku tak) melainkan mamat tu kaki melayan.
so, bila mamat tu melayan = buaya darat.
tau apa tu buaya darat?
renung renungkan sebelum menyesal.


2.berharta itu wow!
mata duitan, ambil kesempatan.
itu je yang aku boleh describe kalau perempuan tu suka dekat lelaki sebab kekayaan yang lelaki tu ada.
tak kisah la muka pecah rumah ke, pipi kawah bulan ke, yang penting $_$.
well done untuk lelaki, sebab berjaya 'membeli cinta'.
tapi hati2 la perempuan
kalau lelaki tu boleh gunakan hartanya untuk membeli cinta anda, pasti dia akan gunakan lagi hartanya lagi untuk membeli cinta yang lain.
pegang kata2 aku.
tapi aku just pelik senario yang berlaku di tempat belajar aku.
mamat2 yang nampak berada contohnya banyak harta seperti kereta, perempuan sanjung gila.
kira respect tahap gaban la kan.
ulang balik, tempat : kolej tempat aku belajar.
so, mamat tu pelajar juga dan confirm2 kereta or apa2 yang dia ada tu bukan milik dia, maksud aku parents yang support.
come on laa, parents punya je pun.
untung parents support, tapi untung sampai mana je?
yang mamat tu relax je takde la bangga sangat tapi minah2 yang lepak dengan dia tu yang bangga lebih.

sekadar hiasan

aku sendiri tak faham.
nampak sangat gedik.oh menyampah~
fikir fikirkan lah wahai gadis.

3.hati dan perasaan.
susah nak dapat perempuan yang pilih lelaki berdasarkan hati dan perasaan.
biasanya, cara ni digunakan bagi perempuan yang betul2 ingin memilih pasangan hidup iaitu ke alam perkahwinan.
muka rabak takpe, kerja tak bagus sangat takpe, janji pandai jaga hati dan perasaan dia.
tapi bagi perempuan yang just nak couple2 biasa ni, mesti taknak punya style macam ni.
takde market la kan.betul tak?
fikirkan sejenak.
actually banyak lagi.
tapi buat setakat ni aku bagi ni je dulu.
insyaAllah ada masa lagi nanti aku sambung lagi okay?
bagi perempuan2 gedik, adakah salah satu daripada senarai kat atas tu korang gunakan?
fikir balik.
janganlah jadi perempuan gedik yang sangat-lah-gatal.
oh please~
bagi korang, lelaki macam mana yang korang pandang?
Share This Post | Irfan Roslee

8 comments:

  1. salah ranking tu bro.. no 3 tu no 1.

    ReplyDelete
  2. Betul..kalau just nak hubungan yg main2 je..tapi tak ah kalau untuk nak buat laki..

    ReplyDelete
  3. badan,mata punggung dia org tgk,

    ReplyDelete
  4. eh eh. tak la. hehe.

    ok. hot and handsome tu bg dian,my own pendapat la kan. tak kot. sebab dian jealousy people. a guy yg hot and handsome is menyusahkan. i have it before. bile dpt bf hot ramai org pandang and die pon jadila bajet sekejap.puuuiii

    pasal berharta. haha. come on guy. girls now being realistic. maybe u can see my previous entry about materialistic.

    hee. ehh nice blog u have laaa. i like :)


    and thanks singgah my blog. hehe.

    suke entry ni. haha. tp namapak u 'backup' perempuan =.=' zzzzzzz. xpe. nnt dian lawan balik. hihi

    ReplyDelete
  5. @dian : hahaha..lain org lain pndpt kan?biasanya pndapat berdasarkan drpd pgalaman..oh, thanks..yeah.x sabar nk tggu dian 'backup' laki plak.:P

    ReplyDelete
  6. hensem tu x perlu sgt kot. rupe macam lee min ho pn orait dah. harte pn xdelah pandang sgt. asal boleh belanje baju sehelai dua ok lettew. hati plak mesti mau iklas & baik. bile hati dah baik, maka yg 2 kat atas tu insyaallah kami tak pandang dah ;D

    ReplyDelete
  7. Perempuan 'time' couple mmg nak laki2 yg hot.Tp bile nak kawin, dorg cari yg berharta pulak.Pulak dah.Tk fhm lah

    ReplyDelete