Pages

Followers

13 June 2011

Seksi Ke Cantik?

Assalamualaikum
&
Salam Sejahtera

sudah lumrah manusia, sukakan sesuatu yang cantik dan indah.
tak kira la bersifat kebendaan atau apa2 pun kan.
so, seperti korang tahu, blog aku ni tak habis2 cerita pasal perempuan je kan?
"takde idea lain ke irfan ni? "
hah. korang nak baca juga kan?
kalau bosan dengan topik2 yang aku ketengahkan korang boleh bagi apa2 cadangan untuk aku muatkan dalam entry.
aku dah mudahkan korang, formspring je okay?

lagi, kebanyakan lelaki sukakan awek2 yang seksi.
lagi2 kalau awek tu cantik kan, memang terbaik laa.

Seksinya seorang perempuan itu

sabtu lepas aku pergi Midvalley dengan my Hana Tajima, Yusry & Lisa Surihani.
so, sementara HT & Lisa shopping, aku dan Yusry lepak minum kejap.
time lepak2 tu
IRFANkata : perrghh, tengok tu yus, awek seksi bai!putih, gebu!
YUSRYpula : mana mana?
IRFANkata : tuuuu. *sambil juihkan bibir.bibir okay bukan bieber*
YUSRYpula : perghh, dapat sedap bai.
sorry to say.
walaupun situasi diatas tipu tetapi dialog sebegitu selalu berlaku diantara lelaki.
bukan aku nak kurang ajar kat sini tapi itulah kenyataan.
dapat sedap, stok pakai buang.
this is reality.

walaupun Lisa suka dekat aku, tetapi aku paksa dia terima Yusry kerana aku dah ada HT

so, kenapa perempuan masih tak sedar yang seksi hanya indah dimata.
lelaki hanya akan gunakan keseksian perempuan itu untuk melayan nafsu, melihat aurat perempuan.
ataupun dalam erti kata lain
rezeki depan mata, santap je laa.
maaf sekali lagi.

stok bini?memang tak laa.
lelaki takkan kahwin dengan perempuan yang seksi.
mengapa ye?
dengan badan perempuan seksi yang terdedah sana sini tu, sedap2 je bagi rezeki kat orang lain.
lelaki pun ada perasaan jealous okay.

kalau perempuan tu seksi+cantik tu kira advantage la kan.
tapi kalau perempuan tu seksi+tak cantik, macam mana erk?
memang mengerikan beb.hahaha

Cantiknya seorang perempuan itu

cantik adalah subjektif.
bukan pada fizikal atau paras rupa semata2.
cantik sangat luas maksudnya.

betul ke Siti Saleha dengan Mohd Nazrin?

Cantik Luaran
selalunya cantik luar adalah di bahagian muka.
lelaki memang suka mengamati perempuan cantik.
tak kisah la body shape seseorang perempuan tu terbaik-dari-ladang ke, tapi kalau muka hampeh, memang spoil terus.
so, muka memang aset utama kalau dinilai dari segi kecantikan luaran.

Cantik Dalaman
yes, kalau time couple jejaka tampan ni mesti idamkan awek yang comel dan cantik.
tapi bila nak kahwin?
kecantikan luaran jadi perkara no 2 sebab kecantikan dalaman lagi penting.
baiknya budi pekerti perempuan itu.
luasnya pengetahuan perempuan itu.
tingginya ilmu agama perempuan itu.
itulah yang ada didalam kecantikan dalaman di dalam seseorang perempuan itu.
so, kecantikan dalaman ni memang susah nak nampak.
kita perlu betul2 kenal seseorang perempuan itu baru kita nampak adakah cantik ataupun buruk dalamannya.

So, manakah pilihan korang wahai jejaka2 tampan sekalian?
  1. awek seksi?
  2. awek cantik luarannya?
  3. awek cantik dalamannya?
aku amat beruntung kerana my Hana Tajima menguasai no 2 dan 3 diatas.
yes.tengok la siapa punya kan.
Hana Tajima, i bukan terima u sebab u cantik luar semata2.itu semua advantage bagi u dan bonus bagi i.yang penting u cantik di dalam.itu ciri2 seorang perempuan yang lelaki mahukan.
jangan jealous, kami memang sweet.

eh eh eh.
gambar apa pula dekat bawah ni?


macam kenal kan perempuan cantik kat atas ni?*my Hana Tajima lagi cantik*
yes, dia adalah Siti Saleha yang berlakon dalam drama Nora Elena.

aku tak faham betul la kenapa drama Nora Elena tu bukan main famous sekarang ni.
ramai betul orang suka tengok.
pengganti Nur Kasih ke?entahla.
aku tak tahu jalan cerita dia.
lagipun, aku bukan nak tulis review cerita tu.
just ada info terbaru, gosip terbaru.
kehkehkeh.

malam semalam, housemate aku, Mohd Nazrin aka Yen(gambar di atas) bagitahu yang dia dah on dah dengan Nora Elena aka Siti Saleha ni.
aku agak terkejut la juga kan.
IRFANkata : macam mana minah ni boleh sangkut dengan kau?
YENcakap : ayat mesti power derr.
IRFANkata : apa yang ada dengan minah tu?
YENcakap : cantik luar cantik dalam.
aku pun terfikir2 juga la.
"cantik luar cantik dalam. bagus juga ni. boleh buat entry baru"
maka, terhasil la entry ini.
Share This Post | Irfan Roslee

1 comment:

  1. haha....seksi tu hanya utk cuci mata jer tp y suci tu la y d cari :D

    ReplyDelete