Pages

Followers

06 June 2011

Hinakah Tiada Dara

Assalamualaikum
&
Salam Sejahtera

thank you thank you thank you!
yes! tak dijangka, visitor yang singgah kat blog aku hari ni 600++
wah!tak sangka beb!
dan entry yang paling ramai orang baca adalah pasal Bangga Betul Hilang Dara.
oh, tau itu tengah kecoh sekarang kan.

tapi kan kawan, alang2 dah cerita pasal isu dara ni kan, aku tertanya2 juga
hinakah tiada dara?
persoalan tu buat aku terfikir kejap.

dara oh dara.
oh anak dara.
awek dara?ayam dara?
oh ayam dara masak berempah.haha
*okay dah melalut = ='*

asal awek tu belum kahwin tapi dah takde dara mulalah masing2 buat cerita tu cerita ni.
tambah asam garam jadi cerita makin hangat.
biasalah, melayu.

tapi apa hinanya sangat bagi wanita2 yang dah takde dara ni?

okay awek awek sekalian!
malam ni, aku berpihak kepada korang.
selalu kutuk sekali sekala kena sokong pulak kan?
hahaha

memang dara merupakan salah satu aset yang penting bagi wanita yang belum pernah berkahwin.
dara boleh melabelkan taraf seseorang perempuan itu.
tapi, sampai manakah kebenaran tu?
kalau mereka tiada dara sebelum berkahwin?

betulkah salah mereka
yes.perlulah disoal siasat dulu sebelum korang buat cerita.
asal takde dara, korang cakap tak suci dan perempuan jijik.
oh come on guys!
janganlah main judge je.
betul ke salah dia?
kot2 kena rogol ke adakah itu salah dia?
aku tak rasa awek tu minta dirogol.




tak semestinya hilang dara dengan melakukan hubungan seks
oh, blog irfan dah ada cerita seks pula hah!
eh eh eh.jangan salah faham
cuma nak menyatakan pendapat.
okay ni aku ada nak kongsi sesuatu.
ketebalan selaput dara berbesza antara satu wanita dengan wanita yang lain.
ada perempuan yang mempunyai selaput dara yang nipis dan mudah terkoyak dan sebaliknya.


sabar ye wahai awek2.
aku bukan saja2 nak cerita pasal anggota peribadi korang, tapi orang lain perlu tahu.
banyak lagi faktor2 lain yang boleh membuatkan si wanita hilang daranya kan?
selain melakukan seks, selaput dara boleh pecah akibat bersukan contohnya berenang, berbasikal dan sebagainya.
so, adakah itu dinamakan tidak suci?
fikirkanlah.

so, bagi aku tak perlulah kita memandang hina kaum hawa yang nasibnya begini.
walaupun punca hilangnya dara mereka adalah kerana melakukan hubungan seks sekalipun, kita tak patut menghina atau memandang serong.
setiap manusia tak lari daripada melakukan kesilapan.

kalau tak support diorang apa jadi?
hah tu la jadi kes buang bayi tu.
puncanya lakukan hubungan seks luar nikah, then bila pregnant lepas bersalin buang anak.
sebab apa?malu dengan masyarakat sekeliling yang pasti akan mencemuh, menghina.
oh dunia~
Share This Post | Irfan Roslee

2 comments:

  1. woah isu sensitif nie.. tapi point2 ko sume blh pkai dowh..

    betoi2.. kite kena la tnye diorg apa yg jdi.. xleyh slhkn diorg.. tapi wanita kenalah pndai jaga kehormatan dri.. sbb ianya melambangkn keperibadian seseorg wanita.. :)

    ReplyDelete
  2. berfikir lah dengan positif. jangan fikir yg buruk2 je. :)

    ReplyDelete